WeLcome To FAIZAH paGe....

Tuesday 28 June 2011

~Mungkin Ini Suratan Takdir~

Memang ada benar sabar senang untuk diungkapkan. Untuk sekadar ucap di mulut amat mudah sekali. Bagaimana apabila kita sendiri yang menghadapi situasi tersebut? Tertanggung kah aku bilamana di beri ujian?


“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya..........” - (Al-Baqarah 2:286)

Setelah aku mula memasang angan2 untuk 2-3 minggu nie, malam nie telah menjadi saksi bahawa angan2 tersebut telah musnah dan telah hancur. Memang betul, jika mahu di ikutkan luluh hati ini. Namun apakan daya kerana Dia lebih mengetahui apa yang lebih baik.


Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk; .Al-Baqarah 2:45)




Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya..Al-Baqarah 2:216

~mungkin itu yang telah di takdirkan~

No comments:

Post a Comment